ZCOVA in MASKULIN: Industri Batu Permata Maya Asia | Zcova
Zcova in Maskulin

ZCOVA in MASKULIN: Industri Batu Permata Maya Asia

Date: 01 April 2021

Thank you Maskulin for featuring us! ZCOVA has finally launched 100,000 gemstones on Asia’s Biggest Virtual Gemstone Inventory!

Read more at: https://www.maskulin.com.my/dua-usahawan-muda-pelopori-industri-virtual-batu-permata-menerusi-jenama-zcova/

  • Over 100,000 Gemstone Choices – Rubies, Sapphires, Emeralds and more
  • ICL Certified
  • 360-degree gemstone videos
  • Gemstone education from Gemologist
  • Free customised design and 3D Print; speak to our in-house jewellery designer via WhatsApp
  • Free delivery, Engraving and Resizing
  • 1-to-1 consultation done safely online via WhatsApp (017-367 0666 / 017-686 6693), Facebook Messenger, Call, email or Video Call

ZCOVA in Maskulin

Founders of ZCOVA

Sebut sahaja tentang gemstones atau batu permata pasti anda terus terbayangkan tentang kemewahan pemakainya terutamanya wanita berjaya. DI sebalik Industri yang cukup mewah tersrbut bagaimana pun perlu hadir dengan transparensi yang kukuh bagi memastikan ketulenan batu permata yang dibeli dan dijual.

Itulah yang ingin di bawa oleh dua usahawan yang mempunyai visi cukup besar dalam perniagaan batu permata menerusi jualan e-dagang di bawah jenama ZCOVA. Lebih membanggakan ZCOVA mempunyal inventori virtual batu permata terbesar di Asia!

Dengan menampilkan lebih 100,000 batu permata yang berbeza untuk dipilih pelanggan yang terdiri daripada batu permata jenis nilam, rubi dan banyak lagi. ZCOVA kini menjadi hub paling sensasi untuk fashionista menghasilkan barang kemas menggunakan batu permata idaman masing-masing.

3D Print Ring & Emerald Gemstone Engagement Ring

Cincin 3D Printed dihasilkan sebelum direalisasikan kepada bentuk sebenar

Batu permata yang ditawarkan menerusi platform ZCOVA boleh direka bentuk dengan pelbagai corak, bentuk dan gaya yang sesuai dengan  kemahuan serta personaliti pelanggan.

“Persepsi biasa yang kita dengar lalah melakukan ubah sual batu permata secara kustom memakan kos yang tinggi dan sukar diperolehi terutamanya di kalangan generasi muda. Jadi kami di ZCOVA mahu mengubah persepsi tersebut. Dengan Iventori yang besar, kami menawarkan lebih 100,000 batu permata yang diikitraf ICL,”

Royal Blue Sapphire with Marquise Diamond Ring

Red Garnet Gemstone 18K Necklace

“Selain itu, demi merealisasikan kehendak pelanggan kami mempunyal pasukan pereka kreatif mudah yang tampil dengan idea-idea baru selring dengan trend semasa. Kini sesiapa pun boleh reka cipta bentuk barang kemas Idaman mereka dengan hanya melayari platform kami,” jelas Pengasas Bersama dan Pengarah Urusan ZCOVA, Ziwei Low.

Founders of ZCOVA

Low Ziwei & Low Ziyin

Menerusi laman sesawang www.zcova.com/gemstone, pengguna boleh melayari dan mellihat sendiri seleksi batu permata yang cantik dan eksklusif. Ia hadir dalam pelbagal bentuk, saiz, carat, clarity dan juga dari mana asalnya batu permata tersebut.

ZCOVA turut menawarkan khidmat daripada pakar gemologist mereka sendiri untuk sebarang janji temu lawat ke showroom mereka.

“Kami mahukan pencinta batu permata dan pembeli pertama barang kemas seperti ini dapat melakukan pembelian dengan penuh transparens! dan jaminan. Kesemua batu pertama yang ditawarkan oleh ZCOVA adalah tulen dan memenuhi standard kualiti paling tinggi.

“Bagi memberikan jaminan kami telah menemui teknologi paling canggih untuk memberikan pelanggan pengalaman melihat batu permata secara online,”

– Gemologist dan Pengasas Bersama ZCOVA, Ziyin Low.

Inventori batu permata virtual ZCOVA turut hadir dengan Application Programming Interface (API) di mana la memberi akses kepada pengguna kepada 100,000 jenis batu permata yang disahkan. Ia uga hadir dengan video 360 darjah dengan 10x zoom bagi memberikan kepuasan pengalaman virtual kepada pengguna.

Check out Zcova’s gemstone inventory here.